Hur firar man?

Hur firar man?

Ska man skratta eller gråta?
(se notisen på söndagen i almanackan….)

Omväxling förnöjer, så idag körde jag “veckans chat” på dagtid istället för på kvällen. Det blev dock inte så värst mycket mer upplyftande tyvärr…. samma svar som vanligt. Nej, vänta… jag fick reda på att dom upptäckt att Windows VISTA eller Windows 7 verkar fungera bättre! (XP fungerar inte alls som vi bekant vet….)
Ååååhhhh…..? Jasså, det menar ni? Det visste *VI* redan samma dag som vi anmälde felet – nämligen den 29e MAJ, vilket på söndag är 20 veckor sedan. Felet uppstod dock redan den 26e maj, så för vår egen del så har vi redan uppnått 20 veckor. Men FATTA…. 20 veckor – det är liksom en halv graviditiet!!!

Ska vi följa det mönstret så är beräknad nedkomst – förlåt, reparation alltså ungefär 4 mars 2012. Fast det är klart, man brukar räkna plus/minus 2 veckor va? Så allt från mitten av februari till mitten av mars då…. Känns ju hoppfullt. *NOT* FIFAN för Bredbandsbolaget säger jag just nu…. ska bli vääääldigt intressant att se hur dom hanterar lösningen på problemet och hur dom kommer ersätta oss. Vi har blivit lovade både kompensation för tiden det inte fungerat samt ersättning som “plåster på såren”. Den där sista biten ska bli mer än intressant att se vad det kan bli! Vad tror ni?

Man kan ju säga att det påverkat oss både privat och företagsmässigt, fast företagsbiten skiter ju dom i eftersom det är ett privatabonemang….

Vi har alltså kunnat komma åt internet till en viss del. Bloggar mm går att surfa in på och få fram första (sista) inlägget och sedan tuggar det läääänga och väl innan EVENTUELLT resterande sida laddas.

Banksidor, FB och andra sidor där det krävs komunikation (svar) från vår dator fungerar INTE. Nix nada, där tuggar det och laddas aldrig….

Jobbdatorn som kör back-up mot internet (Mozy) varje dag har inte kunnat göra detta sedan 26 maj. Jag har alltså fått fixa ett par lösa HD och göra egen BUP tills vidare. Najs när man betalar för en tjänst som för övrigt fungerar skitbra.

Vi har lagt ner ganska många timmar på att försöka felsöka själva + diskuterat med oändligt många bekanta om dom har nån aning om vad som felar…. vi har fått alla möjliga tips, men tyvärr inget som hjälpt eftersom det inte sitter på vår sida. Från Bredbandsbolaget fick vi ganska tidigt (efter några veckor) reda på att deras leverantör hittat att det skulle vara fel i en station. (verkar vara en jäkla stor station det där…..) För några veckor sedan fick vi oxå höra att man körde tester och skulle ge sig på att “fixa” saken. Lät som man då visste vad felet var och börjat åtgärda. Det hör vi inte längre…. nu är det tillbaka på ruta 1 – ingen vet vad som är felet och ingen vet när det är lagat.

I Augusti köpte vi oss en ny dator – med Windows 7 – för att kunna använda det lilla internet vi har…. Fick dock inget svar i dagens chat om det var ok att posta räkningen på datorn till BB. *ironi*

I början blev vi erbjudna att ta mobilt bredband från BB, givetvis skulle vi få ersättning för detta oxå under perioden det inte fungerade med det övriga. Skoj, tack, men nej tack. Vi har redan mobilt BB från dom, och det fungerar inte här hemma. (nån som blev förvånad?) Undra föresten varför vi har det kvar… nån dum slö hjärna måste ha förträngt att vi inte använder det speciellt ofta – typ bara vid ev. semester….

Ska fylla på den här listan vartefter jag kommer på fler saker i det här ärendet. 🙂

One thought on “Hur firar man?

  1. Bara att hoppas att det löser sig. Vi fick aldrig ersättning från Bahnhof och det vi har märkt här ute på fibernätet när det gäller Bahnhof är att företagskunder får milsvid bättre service och bemötande än privatpersoner – plus att det var fel på våra datorer, konstigt att de fungerade ihop med bredband 2. Så jag är tacksam över bredband2.
    Men det ÄR jobbigt, frusterande och man blir mäkta galen.

Comments are closed.

Comments are closed.