Onsdag och torsdag med hemresa.

Sista dagen!
Tråkigt att behöva lämna värmen mm men skönt att komma hem till familjen igen.

Vi tog det lite lugnare på morgonen idag eftersom vi inte hade något inplanerat direkt. Frukostmöte med Katarina och Stig vid 9-tiden på Starbucks. 🙂 Efter det gick vi tillbaka till hotellet för att packa ihop våra saker inför hemresan. Senast klockan 12 skulle vi checka ut, så vi passade på att duscha och packa och till sist väga väskorna så vi skulle slippa stå på flygplatsen och packa om. Kors i taket blev det inte så himla mycket handlat den här gången som sist, och inte hade vi lika mycket med oss från mässan heller så jag och Anna-Lena kunde dela på en extra väska till hemvägen.

Väskorna fick stå kvar på hotellet medans vi försökte få eftermiddagen att gå. Det blev en tur till shoppinggatorna igen men inte speciellt mkt inköp nu heller. Några småsaker bara. Hittade bälten till gubben och slog till och köpte hela två stycken för $10 (ca 70:- alltså). Vi tänkte vi skulle ha hittat nått trevligt ställe och äta på, men dom lyste med sin frånvaro eftersom vi höll utkik och till slut var alla så hungriga att vi desperado-åt på McDonalds! *haha* Inte direkt vad vi tänkt bunkra upp med inför flygresan, men så blev det. Kan varmt rekommendera att äta nått annat (mer) innan en 10 tim flygresa
med endast flygplansmat!

På vägen tillbaka till hotellet passerade vi en stor parkering där dom höll på med filminspelningar i närheten. Vi hade sett vagnarna tidigare när vi åkte med bussen till mässan. På andra sidan vägen hade dom en stor kran med massor av lampor i så det såg ut som dom
höll på att filma i nån “gränd”.

Gatuvyer…

Nån som vill gifta sig? Ingen av oss kände några behov….

Hittade en “marknadsplats” inom hus med mat från alla världens hörn oxå. Såg lite halvskabbigt ut så vi tordes inte riktigt sätta
oss ner här. Fanns säkert massa intressant.

Den här var ju lite skoj! Ifall man inte orkade knata själv upp för kullen så kunde man åka! Har säkert funnits med i massa olika filmer…

Är inte postbilarna söta så säg? 🙂

Och ur en buss klev denna färgglada herre! Han var rödmålad i ansiktet och påminde rätt mkt om en clown hela han. 😉

Passage över nån plats med lite fruktstånd och vattenplask…

Vi avslutade promenaden med ett besök på Starbucks i solskenet.

Det blev is-te och en choclate Chip Cookie för min del.

Gick tillbaka till hotellet och väntade.
Anna-Lena passade på att visa ett av sina inköp… Visst är det en fin hatt?
Eller… kan det ha varit en kjol kanske? Ingen vet riktigt säkert… här gick dom med allt möjligt på huvudet så A-L skulle garanterat
smälta in som smör i denna underbara skapelse. 🙂

När klockan blev runt 17 och hojtade vi på en taxi som kunde köra oss till flygplatsen.
Det var enormt mkt trafik på motorvägen så bitvis gick det väldigt sakta. Närmare flygplatsen fanns det en speciell fil
för “samåkning” där bilar med minst 2 personer får åka, och då gick det undan! Förvånansvärt hur många som sitter och åker
ensamma alltså och köerna sniglade sig fram i dom filerna.

Vi checkade in direkt för att bli av med dom stora väskorna och sen strosade vi runt lite och kollade om det fanns något
att handla. Blev ett par godisrör till ungarna, orkade inte leta reda på nått mer och hade inte planerat att handla nått annat direkt.

Tror vi lyfte i hyfsad tid faktiskt, och när vi kom upp visade det sig att vi skulle ta oss tvärs över USA, och inte runt upp över
Canada som vi kommit in. Vi hade klart räknat med Canada-turen och tänkte att då klarar vi oss bra undan det oväder som pågick
mitt över mellersta USA med snö och isstormar etc. Kaos överallt! Nu är det väl visserligen inte så mkt snöstormar uppe på
11.000m höjd kanske, men det blev en väldigt turbulent resa. Det skakade nästan hela vägen hem, bara några korta små sträckor med
lite lugn. Jobbigt!

Som tur var så hade vi fått gott om plats, det var inte speciellt fullt på planet så när vi checkade in så fixade hon så vi fick
4 säten / 2 personer. Sköööönt! Då kunde vi sträcka ut benen när vi hade lust. Inte heller behövde jag ha någon framför mig
som lutade sig tillbaka så jag satt med näsan i TV-skärmen (som jag gjorde på ditresan…).
Försökte titta lite på en film, men var för trött för att sätta mig in i handlingen så jag slog av och satte mig och slumra
istället. Planet släcks ner när man flyger på kvällen och dom flesta sover så det är rätt skönt. Blev många små tupplurar
så gott det nu gick efter vägen hem.

Vi mellanlandade i London och hade runt 1½ timme på oss där. Hann lagom kolla lite shopping och besöka en toalett innan
det var dags att ta sig till Gaten för sista biten hem. Vi blev bussade ut till ett flygplan och fick gå på via en trapp –
första gången jag provat det. 🙂 Det var ganska lite folk även på det här planet så vi slapp sitta och trängas. Jag
var dock så trött så jag tappade huvudet åtskilliga gånger och vaknade när jag nickade till. Helt väck i skallen…
Landade på utsatt tid och hämtade upp vår bil för hemfärd. Körde ett tag, men sen fick vi lov att byta så Anna-Lena körde till Avesta.
Mitt huvud gungade, bilen gungade i blåsten och det gick bara inte att fokusera på vägen. Fy fabian vad jobbigt det var.
Passade på att lufta mig när vi släppte av Katarina och Stig och blaska av ansiktet lite och sen piggnade jag till lite bättre.
Ännu bättre blev det efter att vi stannat i Hedemora och käkat lite på… ehrm, just det…. McDonalds. 🙂
Landade här hemma vid 01 och kunde krypa isäng vid 01.30. Skööööönt med egen säng och egen kudde tänkte jag… men faktum
var nog att sängen där borta var skönare. HAHA!!! Jag somnade dock på stört så helt fel var det nog inte med egen säng
iallafall.

Faktum är att jag lyckades inte ta ett enda kort på vägen hem efter att jag tagit kort på Anna-Lenas underbara “hatt” på hotellet
när vi väntade på taxin. 🙂 Jag orkade helt enkelt inte fiska upp kameran, och vid dom tillfällen jag hade velat fota så hade vi
helt enkelt inte tid… Det var mest att ta sig från punkt A till punkt B mellan flygningarna, och på planet var det ju mörkt eftersom
det var nedsläckt för “natten”.

Fick sova till 6.30 i morse då ungarna skulle upp och iväg till skolan. När dörren smällt igen efter dom gick jag
raka vägen till sängen igen och sov till 11.20. Kändes bra – nu finns det hopp om att kunna styra dygnet till rätta lite fortare
än förra gången.

Fast vid 15-tiden när jag satt här och försökte blogga om tisdagen så gick ögonen i kors igen och jag lyckades nicka till
sittandes framför datorn. *asgarv* Tog mig 10 min i soffan och det hjälpte rätt bra. Nu ska jag bara hålla ut några timmar till

så får jag lägga mig igen, tror faktiskt jag kommer kunna sova gott. 🙂